Thursday, July 21, 2011

C.A.N.T.I.K

Assalammualaikum...bg yg b'agama islam..
salam sejahtera bg yg bukn islam..
hye..hello..wasup..oii..eit...huhuii..hohoii dan swaktu dngn nye..hehe:P
Ary nie bukn la nk jd gle,cume nk b'crite..huhu..
b'knaan ngn title kt ats tu kn,mst kowg t'tnye2 ntah ap gle la si nana nie nk cte psl CANTIK..
perlu ker?? haha..ta perlu pun tp aq nk tlis jgk about CANTIK nie..hehe..
ap itu CANTIK? ade ap dengan CANTIK?? perlu ke CANTIK nie?? bangge ke klu CANTIK??? wajib ade ke CANTIK nie?? perlu tension ke klu ta CANTIK?? n perlu rase rndah diri o iri aty ke klu tade CANTIK nie?? hmm...banyak kn persoalan yg boleh dirungkaikn melalui perkataan C.A.N.T.I.K nie..
oke..as a human kite kne trime dri kite nie sadaanya...bersyukur dengan ciptaan tuhan sbb Allah mencipta manusia sebaik2 nye..so ta perlu rse ta puas aty o bngge dengan ap yg Allah berikan terhadap dri kite.. tade manusia yang cantik melainkan dia pndai utk mncantikkn dri dia sndri..phm??ta phm? oke.cmnie..kecantikkn tu boleh di asah o d'bntuk dengan attitude, character n yg pntg dri kite sndri..
ta perlu cntek pde rupe tp aty ta scantik rupe tu rite?
so klu anda rse dri anda tu cntek cermin dlu dri anda bkn lihat pde luaran tp cermin dlaman dri anda tu.. adakah dlman tu cntek jugk mcm luaranya?? hehe..tde jwpn kn?? sbb kite ta boley nk nilai dri sndr..hanye owg len yg boley nilai dri kita..nk twu sbb ap??
sbb...kite ta kn jujur pde dri kite sndr..tnye la pde dri tu sme ade kowg bek atau ta..
cnfrm jwpnnye oke je..baik ap..tdla baik sngt..boley laa..tu la slalu jwpn yg kua dri mlut kite sndr..
ade ta yg nk ckp, owh aah aku jhat..aku ta baik..aku ske ktuk owg..aku ske ftnh owg n etc.
ade??tde kn..huhu..
so bg yg m'punyai rupe pras yg cantik tu ta perlu la nk b'bgge dri..owg ta tgk mke hang pun owg tgk aty...tu yg pntg. bg yg tade rupa ta perlulah rse iri hati n rndah dri..
smue owg ade keistimewaan msg2..so chill laa..
now nie rmai owg b'bgge dgn kcntikan nie..
yg prmpuan sbuk nk cntek yg laki sbuk nk jd tampan..
cntek n tampan ta bwk ke mne pun..
hnye dberi pinjam di dunie nie je..
dgr je owg ckp p'kataan CANTIK mule la sgale2 nye kmbang smpy ta dpt nk cntrol..
klu da dberi nikmat tu touch up la ia bg lbey nmpk cntek d'mate owg...
yg bse2 tu bia tade nikmat tu tp jdkn dri nie ley nmpk cntik di mte owg jugk..
so chill la...
ta perlu nk rse rndah dri n sdey dgn rupe anda..
jika dri anda, attitude n charcter anda cntik its enough n perfect!
tade rpe cntek pun bole dpt rmai kwn wat..
bole ade ramai pminat jgk kn..hehe
so hapy2 je n syukur + bgge dgn dri kite sndr oke?!..:)
aku bkn la baik sngt n tade rupe sbaik anda..
tp ini hnye lah nukilan suke2 utk jd santapan pde rkan2 n sbgai muhasabah dri...hehe
bg yg t'rse o ase aty tu d'cucuk je, mnx ampun mnx maap ye..:)
nk jd cntek kn?? trime s'adanya  n syum slalu..hehehe :P


saya tak secantik awak smue..tapi sy bgge dengan diri sy!!! hahahaha :D

No comments:

Post a Comment